Loading

Dr.Öğr.Üyesi

Elif BOZYİĞİT

Eğitim Fakültesi

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İletişim

ebozyigit@sakarya.edu.tr

1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Tuğba Yalçin, Elif Bozyiğit - A review of studies on digital competence in teaching English as a foreign language - Studies in Linguistics, Culture, and FLT - Vol.11 - pp.82 - ISSN : 2534-952X - DOI : https://doi.org/10.46687/ANKN3258 - 2023
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 BOZYİĞİT ELİF, Kolbaşı Mehlika - The Scope and Perceived Effectiveness of Supervisor Feedback on EFLPre-Service Teachers’ Reflective Journal Writing - 2023
2 BOZYİĞİT ELİF, Kolbaşı Mehlika - The Scope and Perceived Effectiveness of Supervisor Feedback on EFLPre-Service Teachers’ Reflective Journal Writing - 2023
3 KOÇ BURCU, BOZYİĞİT ELİF - Outdoor-Oriented Practices for English Language Teaching in Early Childhood Education - 2021
4 ÇELENK AYDIN,KOÇ BURCU,BOZYİĞİT ELİF - Exploring pre-service foreign language teachers’ understandings of multicultural diversity in language classes - 2019
5 KOÇ BURCU,BOZYİĞİT ELİF - The effectiveness of the six-trait writing model in TEFL: Perceptions of Turkish preserviceEnglish language teachers - 2017
6 BOZYİĞİT ELİF,KOÇ BURCU - How competent are you? Pre-service language teachers’perceptions of their teaching competencies - 2017
7 KOÇ BURCU,BOZYİĞİT ELİF - Pre-service teachers’ questions in their micro-teaching andmacro-teaching practices of teaching English to young learners - 2017
8 BOZYİĞİT ELİF - A Qualitative Analysis Of Pre-Service Teachers’ Inclusion Of Cultural Elements In Microteachings - 2017
9 BOZYİĞİT ELİF, KOÇ BURCU - Turkish Pre-service language teachers' attitudes towards bullying - 2015
7.7-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 BOZYİĞİT ELİF, EKŞİ GONCA - Öğretmen Eğitimcisi Olmak Üzerine: Journey Modeli - 2021
2 Werbinska Dorota,Guerra Luis,BOZYİĞİT ELİF,KÖSE SERHAN,Ekiert Malgorzata - Variation in English Language Teachers’ Conceptions of Private Tutoring: An International Phenomenographic Study - 2019
3.4-ULUSLARARASI YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 Alp Ahmet Erkan, Karaş Harun, ALPAY KEREM CAN, Ak Muhammed, Özen Tuğba Nur, BOZYİĞİT ELİF - SITUATED NATURE OF EFL TEACHER PSYCHOLOGY: INSIGHTS FROM TÜRKİYE - Nobel - pp.145 - 2023
2 Kuru Tunahan, Karataş Mustafa Sarp, Altuntaş Hasan, BOZYİĞİT ELİF - Taking the Best from Outdoor Play - A Practical Book for Parents and Practitioners of Early Childhood Education - Nobel Akademik Yayıncılık - pp.25 - 2021
3 BOZYİĞİT ELİF, HORZUM MEHMET BARIŞ - Eğitimde proje geliştirme ve yönetimi - pegem akademi yayınları - 2021
4 BOZYİĞİT ELİF,KOÇ BURCU - Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching - University of Évora - pp.137 - 2019
3.6-ULUSAL YAYINEVLERİ TARAFINDAN YAYIMLANMIŞ ÖZGÜN KİTAPTA BÖLÜM YAZARLIĞI :
1 BOZYİĞİT ELİF, KOÇ BURCU, ÜNGÖREN YASİN - Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi - Sakarya Üniversitesi Yayınları - pp.169 - 2023
2.2 B-AB UYUM SÜRECİ PROJELERİNDE (DERLEME VE RAPOR HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI HARİÇ ERASMUS PLUS (KA-2 VE KA-3), JEAN MONNET DESTEKLERİ, IPA, PRIMA -YALNIZCA AR-GE NİTELİĞİNDEKİ PROJELER) ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Erasmus+ KA2 Partnerships for cooperation and exchanges of practices - European Researcher Development and Engagement for Interculturality and Equity (EUREDIE) - Vol.191.039,00 € - DOI : Tamamlandı - 2021-1-TR01-KA220-HED-000029594 - 2024
2 Erasmus+ KA2 Partnerships for cooperation and exchanges of practices - EDUSIGN & SIGNEDU: JOINT VENTURE OF CURRICULUM STUDIES AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN SIGN LANGUAGE - Vol.263.159,00 € - DOI : Tamamlandı - 2021-1-TR01-KA220-HED-000027580 - 2024
9.13-DİĞER ULUSAL VEYA ULUSLARARASI DERGİLERDE EDİTÖRLÜK VE HAKEMLİK :
1 Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi - 2025
2 Journal of Multidisciplinary Studies in Education - 2025
3 Journal of Kocaeli Health and Technology University - 2025
4 e-Kafkas Journal of Educational Research - 2022
5 The Literacy Trek - 2022
6 ELT Research Journal - 2022
12.2-YÖNETİMİNDE TAMAMLANAN HER YÜKSEK LİSANS TEZİ İÇİN :
1 Universal design for learning in English language teacher education: A gap analysis - Kerem Can Alpay - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı - 2025
2 EARLY CAREER RESEARCHERS' SELF-PERCEIVED EFFECTS OF DIFFERENT MEDIUM OF INSTRUCTION BACKGROUND IN THE ACADEMIC CONTEXT: CHALLENGES, STRATEGIES, AND LANGUAGE PREFERENCES - Mehlika Kolbaşı - ISSN : Dr. Öğr. Üyesi Sabahattin Yeşilçınar - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı - 2025
3 GLOBALIZATION, ENGLISH AND CULTURAL IDENTITY: A PHENOMENOLOGICAL STUDY OF TURKISH ELT TEACHERS’ PERCEPTIONS - Harun Karaş - ISSN : Dr. Muhammed Kök - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı - 2025
4 EXAMINING THE ROLE OF SELF-EFFICACY AND TEACHER AUTONOMY ON THE DIGITAL COMPETENCE OF THE SECONDARY SCHOOL EFL TEACHERS - Tuğba Yalçın - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı - 2024
5 The correlation between ELT students' listening anxiety, listening self-efficacy and listening comprehension in EFL - Sevgi Doğan - Sakarya Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı - 2024
13.1-LİSANSÜSTÜ DÜZEYDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 ELT 805 Uzmanlık Alan Dersi - ISSN : 1 - 2 - 2025
2 ELT 506 Akademik Söylem - pp.3 - ISSN : 1 - 2 - 2025
3 ELT 805 Uzmanlık Alan Dersi - ISSN : 1 - 2 - 2025
4 ELT 805 Uzmanlık Alan Dersi - ISSN : 1 - 2 - 2025
5 ELT 506 Akademik Söylem - pp.3 - ISSN : 1 - 2 - 2024
6 ELT 805 Uzmanlık Alan Dersi - ISSN : 1 - 2 - 2024
7 ELT 805 Uzmanlık Alan Dersi - ISSN : 1 - 2 - 2024
8 ELT 805 Uzmanlık Alan Dersi - ISSN : 1 - 2 - 2023
9 ELT 805 Uzmanlık Alan Dersi - ISSN : 1 - 2 - 2023
10 ELT 516 İngilizce Öğretmeni Yetiştirmede Çağdaş Yaklaşımlar - pp.3 - ISSN : 1 - 2 - 2023
11 ELT 510 Second Language Acquisition - pp.3 - ISSN : 1 - 2 - 2022
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 EBB 202 - Eğitimde Araştırma Yöntemleri - pp.2 - ISSN : 1 - 1 - 2025
2 ELT 302 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II - pp.3 - ISSN : 1 - 2 - 2025
3 ELT 402 İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama - pp.3 - ISSN : 1 - 2 - 2025
4 ELT 406 Öğretmenlik Uygulaması II - pp.2 - ISSN : 1 - 2 - 2025
5 ELT 301 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I - pp.3 - ISSN : 2 - 2 - 2025
6 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2013
7 İNGİLİZCE KONUŞMA VE DİNLEME-ANLAMA ÖĞRETİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2013
8 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2013
9 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2013
10 İNGİLİZCE KONUŞMA VE DİNLEME-ANLAMA ÖĞRETİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2013
11 ANLATIM BECERİLERİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2013
17.6-KURUL BAŞKANLIĞI, KOMİSYON BAŞKANLIĞI, KORDİNATÖRLÜK :
1 Muafiyet ve İntibak Koordinatörü - 2025
16.7-UZMANLIK ALANI İLE İLGİLİ ULUSLARARASI DERNEK ÜYELİĞİ :
1 Association for Teacher Education in Europe (ATEE) - 2025
MAKALELER
Listening Self-Efficacy Studies Published Between 2013 and 2022
A review of studies on digital competence in teaching English as a foreign language
Turkish EFL Teacher Educators’ Experienced Challenges and Applied Strategies: A Phenomenological Study
English language teachers’ conceptualizations of one-to-one private tutoring: An international phenomenographic study
Action Research: video-assisted written constructivist feedback of ELT student teachers in microteaching sessions
KİTAPLAR
Dijital Çağda Yabancılara Türkçe Öğretimi
Situated Nature of EFL Teacher Psychology: Insights from Türkiye
Yabancı Dil Olarak "Dijital Türkçe" Öğretimi
Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi
Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi
SITUATED NATURE OF EFL TEACHER PSYCHOLOGY: INSIGHTS FROM TÜRKİYE
Taking the Best from Outdoor Play - A Practical Book for Parents and Practitioners of Early Childhood Education
Eğitimde proje geliştirme ve yönetimi
Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching
BİLDİRİLER
The Scope and Perceived Effectiveness of Supervisor Feedback on EFLPre-Service Teachers’ Reflective Journal Writing
Öğretmen Eğitimcisi Olmak Üzerine: Journey Modeli
Outdoor-Oriented Practices for English Language Teaching in Early Childhood Education
Variation in English Language Teachers’ Conceptions of Private Tutoring: An International Phenomenographic Study
Exploring pre-service foreign language teachers’ understandings of multicultural diversity in language classes
A Qualitative Analysis Of Pre-Service Teachers’ Inclusion Of Cultural Elements In Microteachings
Pre-service teachers’ questions in their micro-teaching andmacro-teaching practices of teaching English to young learners
How competent are you? Pre-service language teachers’perceptions of their teaching competencies
The effectiveness of the six-trait writing model in TEFL: Perceptions of Turkish preserviceEnglish language teachers
Turkish Pre-service language teachers' attitudes towards bullying
ARAŞTIRMA PROJELERİ
European Researcher Development and Engagement for Interculturality and Equity
Outdoor-oriented Practices in Early Childhood Eduation Project 2018-1-TR01-KA203-058784
ILTERG International Language Teacher Education Research Group
ILTERG (International Language Teacher Education Research Group) ( funded by Turkish National Agency and co-funded by the European Commission under Erasmus Key Action 2: Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices)
UZMANLIK ALANLARI
İngilizce